twitter
rss


HİÇ BİRŞEY İÇİN  GEÇ DEĞİLDİR...

Dünya çocukları çaresiz ve eğitim alma hakları engelleniyor.Dünya yaşanamaz bir hale gelmiştir.

Din ,dil,ırk ve kültür farkı gözetmeksizin tüm çocuklar eğitim alma hakkından yararlandırılmalıdır.Tüm çocukların fiziksel yada bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak onlara uygun eğitim programları geliştirilmelidir.Geliştirilen  bu programlar ile çocukların daha bilinçli ve iyi bir nesil oluşturacağını görebiliriz.Amacımız tüm çocuklara en kaliteli eğitim ve öğretim programlarını sunabilmek olmalıdır.Kaliteli ve bilinçli eğitim ile çocuklarımız hak ve özgürlüklerinin farkında olur ve bilinçli davranabilirler.

Çocuğun en temel  birinci hakkı yaşama hakkı ve ikincisi eğitim alma hakkıdır.Eğitim, çocuğun kendi haklarını tanımayı ,geliştirmeyi ve korunmayı sağlar.Eğitim ile 0-18 yaş arasındaki tüm çocuklarımızı koruma altına alabiliriz.Eğitim çocuğun en temel hakkıdır.Çocuğun hayatını nefes alabilecek ve yaşanabilecek bir hale getirmek bizim ellerimizdedir.Çocukluk dönemi, tüm yaşamı belirleyen temel oluşumların gerçekleştiği bir dönemdir.


0-18 yaş çocukluk dönemidir.Bu dönemde çocuğun kendisi ile ilgili kararlara katılımının sağlanması demokratik bir toplumun en önemli görevlerinden birisidir. Amaç, çocuğun kendi haklarının bilincine varması, kendini ifade edebilmesi, toplumun bireyi olduğunun ve bazı hak ve görevleri olduğunu bilmesi, düşünme, bilgilenme, değerlendirme, karar süreçlerinde rol alma ve sorunlarla başedebilme yeteneğinin geliştirilmesidir. Çocuğun yararının öncelikli ve üstün kamu yararı sayılması ilkesi bir iç hukuk normu hâline gelmiştir.

Hazırlaya: Fatma Yardımcı

0 yorum:

Yorum Gönder